سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار کنکوری های با سابقه
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب
شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 23:7 :: نويسنده : استاد علیرضا افشار

خوب سلام  . بازهم امیدوارم که حالتون خوب باشه . بله میرسیم به پست کنکوری های با سابقه بذار که قولش رو داده بودم درمورد پشت کنکوری هایی که خودشون رو قبل از کنکور و بلکن از ماه ها پیش پشت کنکوری کردند بذارم .امیدوارم که در 91 موفق باشید . بریم به اواخرخرداد و یه ذره مونده به تیر 89 . وای چه غوغایی بود . چقدر تو فکر و خیال این کتاب و این کلاس . فلان مدرسه و استاد و ... بودی . اگه رشتت ریاضی باشه ، امتحان حسابان هم که یکم سخت بود و یه ذره شاکی بودی از معدل . ولی در کل خوب بود. داشتی خودت رو کم کم آماده می کردی برای یک سال . برای یک ماراتون . همه چیز خوب و عالی بود ./ کاغذ سفیدت رو برداشتی و روش نوشتی بسم الله . بعد هم گفتی اول از این کتاب و از اینجا می خونم . بعد اون . روزی n ساعت . تا آخر تابستون اینجاهارو جمع می کنم وکلی تصمیم قشنگ دیگه . ترس داشتی از اینکه نکنه حالا که بار اولت هست داری کنکور میدی و بی تجربه هستی راه رو اشتباه بری . اصلا از چه درسی شروع کنم . عمومی . اختصاصی . پایه . پیش . با هم .... پس دنبال راه های بهینه هم بودی . دنبال کتاب های خوب و برندهای معتبر و ... ولی حالا یه سوال . الان چند وقته که دارن اون کتابهات گوشه اتاق خاک میخورن ؟ کتابی هست که بگی تا آخر خوندم و الان فولم ؟ چندبار روحیت خوب نبوده و رفتی کتابخونه و چندتا کتاب خریدی و آوردی و چیدی تو قفسه ولی تا حالا لاش هم باز نکردی ؟ چرا اینجوری شدی ؟واقعا آدم تو این موقعیت ها به خودش هم شک میکنه . چرا یکتا انقدر تغییر کرده . بعضی وقت ها به این فکر می کنی که پارسال که کنکور نبود و امتحان نهایی بود از امسال بیشتر می خوندی . مگه نه ؟ یه ذره از شروع تابستون فاصله گرفتی و حالا کم کم تو فکر بودی . شب که می خواستی بخوابی به خودت می گفتی که آیا فردا همون روزی هست که من دیگه شروع می کنم و  توپ درس می خونم ؟ با امید شروع هفته و شنبه و فردا و یه نقطه عطف برای خودت تا اینجا اومدی . مگه نه ؟ ولی نقطه عطف هنوز هم پیدا نشده . پس کو . چرا نشد . بعضی وقتا تو طول سال می نشستی و برای خودت چرتگه و ماشین حساب مینداختی که الان مثلا 52 روز عقبی هستم واگر روزی بتونم 12 ساعت بخونم میشه انفدر و اینو و ... . به فکر جبران بودی . اگه تو کنکور آزمایشی شرکت می کردی همش در جلسه به خودت میگفتی که نخوندم . از آزمون بعدی . بذار برم خونه . بکوب می خونم . اگر هم شرکت نمی کردی یا بورسیه بودی و محروم شدی ، لا اقل با دوستت قرار گذاشته بودی که سوال هارو  شنبه ازش بگیری و اونم بهت میداد ولی چرا تو از خودت اون جوری که قبلا پیش بینی کرده بودی آزمون نمی گرفتی ؟ کمال گرا بودی و می خواستی که حتی یه ذره وقت رو هم از دست ندی به خاطر همین اگه صبح دیر از خواب بیدار میشدی دیگه چون قرار گذاشته بودی که از 7 بیدار بشی و درس بخونی ولی الان 8:30 است و تو دیگه میگی . نه /// این روز من نیست و بقیه تایمت رو هم از دست می دادی . شب هم تا خسته و کوفته از کلاس برمیگشتی و بعد از شام خوردن ، میرفتی سر کتاب ؛ کم کم چشمات میرفت روی هم . یه بار مقاومت . دوبار مقاومت و بار سوم به امید اینکه الان زود بخوابی ولی بجاش فردا با زنگ ساعت ساعت 5 بیدار بشی و درس بخونی ، می رفتی به خواب . ساعت 5 اون بدبخت زنگ میزد ولی تو هنوز خواب بودی و ساعت پنجت میشد ، ساعت هفت .  یه روز جمعه هم دیگه هه چیز برای درس خوندن محیا بود ، کتاب تست فیزیک رو باز کردی و گفتی این فصل نوسان رو همش رو امروز میبندم و کامل می خونم ولی به دلایلی آخر شب دیدی که نه فقط 2 صفحه رفتی جلو . تازه شانس آوردی که برای امتحانات ترم هم بنی هاشمی بود وگرنه ...

 

 

این همه اتفاق که تازه من شاید کمتر از 5 درصدش رو گفتم برات افتاد و تو چرخیدی و خیلی زود ، هنوز نیمه سال مونده بود ، به خودت گفتی که نه. تو امسال نمیتونی اون چیزی که لایقش هستی رو بشی . دانشگاه آزاد هم دفترچه نگیر  شاید با اصرار فامیل و دوستان یه جا که قبول شدی بهت زور کنند که بری و تو هم اصلا اینو دوست نداری . خوب این راز رو که دیگه کنکور 90 نمیشه رو با خودت و تو دل خودت حمل کردی و به هیچکس هم جرات نکردی که بگی . حتی دوستای نزدیکت . ولی حالا شاید این روزا به یه نحوی غیر مستقیم چون دیگه خیلی ازش حرف میاد وسط تو هم به عده ای منعکس کردی . ولی تو خیلی زود خودت رو پشت کنکوری کردی . یه ذره امیدهایی ته سرت سو سو زد و یه بار داستان انگیزشی خوندی از آنتونی رابینز یا مجله موفقیت شاید هم حرفهای دکتر نیکخو یا مهندس سرورپور . و اون لحظه خیلی ذوق کردی . احساس خوبی داشتی و خودت رو داشتی پیدا میکردی ولی بازهم دستت به قلم و چرکنویس و جزوه و تست نیومد و گفتی بذار از سال دیگه مشتی میخونم . امسال هیچی . تو اون یکی وبلاگم کلی حرف زدم . یادمه یه جا گفتم که فکر میکنی که شنبه یا اول فروردین چیه . فکر میکنی که شروع هست ؟ اول تیر چی ؟ آفتاب از کدوم طرف درمیاد ؟ اول تیر چی داره که برای خودت روز موعود و نقطه عطف منحنی ات رو اونجا قرار دادی . یه نگاه به دفتر برنامه ریزیت بنداز . ببین چی شد که اونجوری شد . ببین چرا کتاب تست دیفرانسیل ات فقط از فصل یک و شاید معدودی هم فصل 2 و 3 ازش سوال حل شده ؟ به حرفام گوش بده . ببین روزها و ساعات همه مثل هم هستند . هیچ فرقی برای آدم نداره مگه آدم برای خودش از قبل به اونا احساس و انرژی بده .از اونجایی که تو خیلی روی شروع برای سال آینده تمرکز کردی و از مدت ها قبل به اون فکر کردی ، با شروع اون به طور غیر ادرادی و ناخودآگاه به سمت اون میری و می شینی پای تست و کتاب و جزوه و ... واتفاقا مطالعه خوبی هم داری . ولی این فقط موقتی است . اگر همون طوری فکر کنی که قبلا فکر میکردی مسلما همون نتیجه ای رو می گیری که سال پیش گرفته بودی . این انرژی که تو در استارت داری به وجود میاد ولی اگه حفظ نشه خیلی زود از بین میره و خدایی نکرده باز هم میشی مثل سابق . پس باید یه کاری کنی که از همین الان ریشه کن بشه . خوب طبق مقالات روانشناسی مطالعه مدت زمان لازم برای تغییر بین 21 تا 28 است و بعد از اون از گزند این حالت که بارها برات پیش اومده که میخواستی بشینی پای کتاب ودرس بخونی و در هنگام عمل به این کار ناخودآگاه بازهم به یاد گذشته و چندماه تلخ قبل افتادی و خودت رو سرزنش کردی و از درس خوندن منصرف شدی ، در امان هستی . خوب از همین الان که این حرفهای منو میزنی باید روزمرگی و اتفاقات تکراری رو از زندگین حذف کنی . بعد از خوندن کامل متن برو به اتاقت و تا میتونی جای لوازم و اشیا رو عوض کن . از اشیای روز میز و کوچیک گرفته تا تخت خواب . تا هر جا که جا داره و مزاحم بقیه نیست تغییرات انجام بده . بعد در جزئیات . دیگه با خودکارهای قبلت ننویس . نوع لباس و نوع موسیقی که گوش میدی رو عوض کن . خوراکی هایی که قبلا دوست داشتی و می خوردی رو دیگه نخور . فیلم و تلویزیون و اینترنت و ... همه و همه باید تغییر کنند . از خونه که میای بیرون دیگه از راه سابق به جایی که میخوای بری نرو . اگه در و دیوار اتاقت عکس داره ؛حتما عکس هارو عوض کن . عطرت رو عوض کن . جای یه سری وسایل رو اگر چندتا ازش تو خونه هست ، مثل ساعت و صندلی با وسایل اتاقت عوض کن . در ساعت های خاص اگر کار خاضی انجام میدادی الان دیگه باید قطعش کنی با عوضش کنی . تو خونه موهات رو یه جور دیگه فرم بده . هیچ چیز نذار که مثل سابق باشه . کلا باید تو محیطی که باهاش سر و کار داری خیلی خیلی تغییرات ایجاد کنی . همه این کارهارو انجام بده ، بعد از این بیا و به تغییراتی که به وجود آوردی نگاه کن . بهش فکر کن و به خودت بگو که من همه این کارهارو کردم ، چون میخوام از این به بعد تو این محیط آدم واقعی باشم . چون می خوام یه حرکت معرکه رو شروع کنم . برای اینکه می خوام از انرژی های درونیم که تا حالا استفاده نکرده بودم ، به بهترین شکل استفاده کنم . تو خیال برو و پیش خودت امروز تو تقویم ذهنت یه ضربدر قرمز روش بزن و بگو از اینجا. فقط و فقط به این فکر کن که میخوای از این به بعد برای خودت باشی . خودت رو راضی کنی و به خودت آرامش بدی . تو الان عاشق درس خوندن هستی و دیگه مثل آدمی هستی که زمان برای او ایستاده و اصلا برای معنی و مفهومی نداره که عقب مونده . تو زندگیت و تولد دوبارت از همین امروز شروع میشه و خود خودت هستی که میبینی خدا داره دستت رو میگیره که اون پاهات که توان دویدن ازشون گرفته شده بود ، دوباره بتونه کم کم راه بیفته . پس دوست پشت کنکوری عزیز بدون که اگه به امسال به دیده تایم فوق العاده باز نگاه کنی و اینکه بخوای همه کتابهای تست بازار رو بزنی و روزی 15 ساعت درس بخونی و... ولی تا الان داری این دست و اون دست می کنی ، بدون که داری راه اشتباه و جاده خاکی گذشته رو میری . کمال گرایی خوبه ولی منطقی باش که الان که مدتی هست طولانی خودت رو از درس و تست فاصله دادی به امید کنکور 91 یکدفعه نمیتونی کولاک درس بخونی . باید فعلا به کم قانع باشی و شروع کنی و وقتی مطمئن شدی که دیگه از حواشی دور شدی و رو ریتم و روال افتادی و سوار بر کار شدی به سمت ایده آل هات باشی . پاسال از چی بیشتر ضربه خوردی ؟؟؟ بذار من بگم ، از اینکه چند هفته اول رو خوب شروع نکردی . مگه نه ؟! پس الان به فکر اصول فضایی و جزوه و کتاب و وسواس و ... نباش . به دست و پای خودت مثل پارسال گره نزن و مرد میدون نبرد باش و بیا جلو . خسیس بازی هم در نیار حتما کنکور آزمایشی ثبت نام کن تا ارزیابی مستمر بشی . آزمون قلم چی در اولویت برای فارغ التحصیل . مهم ترین توصیه من به تو اینه که وقت زیادی داری ولی درسها رو لفت نده . بذار مثال بزنم مثلا 40 تا تست فیزیک با رفع اشکال که مثلا باید 3 ساعت طول بکشه رو در 4 الی 5 ساعت جمع نکن . زود و فرز و سریع برای خودت ضرب العجل بذار و بگو باید تو این تایم جمع بشه . منظورم اینه حتی اگر اوایل میخوای سبک کار کنی کا رو با تراکم و حداکثر حضور ذهن انجام بده و به ذهنت  اجازه نده که بفهمه چون قرار امروز فقط 40 تا تست فیزیک بزنه و 3 درس معارف بخونه با تست و یک دوره مبحث اعلال عربی پس میتونه نصف تواناییش رو تعطیل کنه و کارو تا شب طول بده . نه حواست باشه کار رو زود تموم کن و بعد اصلا برو بگیر بخواب و یا تفریح کن . این خیلی مفید تره تا با وسواس که نفهمیدم و خوب و عمیق یاد نگرفتم و ... درس خوندن رو کش بدی و دم به دم حواس مبارکت پرت بشه و ولو بشی رو میز و خوابیده بخونی و اینا ... چه 3 ساعت درس میخونی چه 10 ساعت باید پیشروی و کمیت مطالعت متناسب با زمانی که میذاری باشه تا مطالعه تو با ادراک و کیفیت باشه . کند خوانی سبب میشه که کورتکس مغز کمتر تحریک بشه و مطالب سخت یادگرفته بشه و زود هم از یاد بره . پس در مجموع اگه دوست هم داری تابستونی یه سفر بری یا استراحت کنی و دیرتر شروع کنی ، برو به سلامت ولی قبلش حتی چند روز معرکه درس بخون تا پیش خودت یه حس نیاز نسبت به یک عمل انجام شده بکنی که برگشتی بری و کاملش کنی . وقتی که تو فارغ از تحصیل در اختیار داری برای دو بار کنکور دادن و تاپ شدن کافیه . باور کن . پس قدرش رو بدون که حداقل یک بارش رو بتونی تاپ بشی و آینده خودت رو تغییر بدی . اگر هم با خودت مردونه یا حالا زنونه قرار گذاشتی که یم روز رو هم از دست ندی و خوب بخونی ، پس بجنب و به قولت عمل کن . بازهم میگم حرف گوش کن باش و سر خود برای خودت ایده آلهای دست نیافتنی نساز که بشینی و فقط بهشون فکر کنی و نه عمل . نرمال کار کن به وقتش دکمه نیترو (توربو) رو بزن . موفق باشی

 

 


انتخاب رشته ۹۸ انتخاب رشته آزاد ۹۸ انتخاب رشته سراسری ۸۹ برنامه ریزی موفقیت در کنکور از عید تا خرداد ۹۹

نظرات شما عزیزان:

narya amini
ساعت0:47---26 آذر 1391
سلام.متولد 66 هستم.کاردانی بهداشت حرفهای رو 6 سال پیش گرفتم و الان هم دو تا بچه دارم.برای کنکور 92 ودانشگاه بدون کنکور ثبت نام کردم.معدل کتبی دیپلمم 16 است.ایا باخوندن ادبیات،زبان خارجه،زیست و شیمی میتونم امیدوار باشم که دانشگاه برم.ممنون5

HATE
ساعت14:42---5 شهريور 1391
سلام.بابامن اصلآنمیدونم چی بگم اینقدکه استرس دارم.من امسال پیشموبامعدل15ونیم قبول شدم.معدل نوبت اولم ازدوستام بالابود18وچندصدم شد.من نوبت دوم راستش اصلآحس درس خوندن نبودبخاطراین معدلم کم شدطوریکه فقط میگفتم ول کن بابایا فقط بذاقبول شم.آره دیگه اینجوری...واسه کنکور91حتی1صفحه هم نخوندم همینطورواسه خودآزمایی رفتم نشستم سرجلسه.خب تابلوبوددیگه نتیجشم افتضاح شد...اماالان که 5شهریوره باورکنیدسرم به سنگ خورده میخوام بخونم وبخونم.من دوس دارم دکتربشم...به پرستاری ومامایی واتاق عمل هم قانعم.چون واقعآبه این رشته هاعلاقه دارم....حالاکل کتاباموآوردم جمع کردم امانمیدونم چی بخونم.راستش من3ماه تابستون سوم دبیرستانو گزینه2رفتم امانمیخوندم چون میگفتم حالاکوووتاکنکور.کل جزوه های وآزموناشو بابرنامه های سال اول.دوم.سوم رودارم.حالانمیدونم برم قلم چی /نرم؟پاک گیج شدم.بخداتصمیم من جدیه...خواهشآراهنماییم کنید.

رها راد
ساعت15:05---11 مرداد 1391
سلام من رشتم ریاضی هست و در گیلان زندگی می کنم و امسال در کنکور شرکت کردم و رتبه ی من 47000 شد. میشه لطفا من را راهنمایی کنید و بگید که با این رتبه چه رشته ای و در کجا می تونم قبول بشم؟ لطفا زودتر جواب من را بدهید. به کمک شما نیاز دارم.
پاسخ:سلام . انتخاب رشته مجازی و رایگان گزینه دو رو انجام بدین . پیام نور کارشناسی و غیرانتفاعی کاردانی برای مهندسی ها اطراف خودتون شانس دارین فقط


بنفشه
ساعت15:18---4 تير 1391
سلام.با تشکر از سایتتون راستش ازتون سوال داشتم. من توی دوران دبیرستان یه شاگرد معمولی بودم ولی خیلی به داروسازی علاقمندم.شنیدم قبول شدنش خیلی خیلی سخته حاضرم بینهایت براش تلاش کنم.چطوری درس بخونم کمکم میکنید؟پاسخ:سلام . کلی تر از این سوال نمیشه . به این سایت مون برو و مطالب و فایل صوتی متناسب با کنکور 92 رو مو به مو دنبال کن و یا برای پیگیری بیشتر در طرح مون ثبت نام کن . پله به پله ما کارمون رو شروع می کنیم . www.alirezael.ir

احسان بعد از سال ها!
ساعت10:27---13 اسفند 1390
سلام! خوبین؟ چه خبرااااا؟ استرس که ندارین ما موندیم پشت کنکور؟!!!!! استاد بنده هر چه گشتم یافت می نشد! چی؟! قا بنده آخرش نفهمیدم بخشای برای مطالعه ی فیزیک جزو حظفیاته یا نه, بخونیم یا نخونیم حالا؟! به استحضار می رساند این بنده ی سراپا تقصیر تجربی رشته هستم... دفه پیش عالی بود سرعت پاسخ دهیتون. کلا دم تمامی عزیزان پشت کنکور , جلوی کنکور , اینور کنکور , اونور کنکور , دست اندر کاران کنکور و غیره! جیز! منتظرما! چه قد علامت سوال داره! تو ویرایش خودتون چندتاشو حذف کنین لطفا
پاسخ:سلام ... قسمت های برای مطالعه فیزیک لازم نیست رویا آزاد


پريسا زهدي
ساعت21:27---10 اسفند 1390
سلام آيدا. من متولد 70 هستم. دفعه چهارمه مي خوام کنکور بدم. دانشجوام. از ترسم هنوز به مامانمم نگفتم که مي خوام کنکور بدم!!!!! منم تجربي ام. پزشکي نمي زاره کنکورو ول کنم.البته الان 10 اسفنده و من 1 هفتس با متناي آقاي افشار جون گرفتم واسه درس خوندن.
پاسخ: سلام . امیدوارم که موفق باشی . استاد اگه لا به لای کارها هر از گاهی هم متن میذاره فقط به عشق انگیزه هایی مثل شماست


میدیا
ساعت18:02---19 آبان 1390
سلام خسته نباشید.من رشته تجربی هستم پارسال رتبه ام افتضاح شده بود و واقعا نخوندم
و گذاشتم واسه کنکور 91 .توی مدرسه همیشه شاگرد اول بودم متاسفانه پیش کلا عقب کشیدم.و امسال از مهر عالی شروع کردم .به نظره شما میتونم موفق بشم؟ا کنکوره 90 رو که انقد بد شدم منو ترسونده


هئشد
ساعت19:25---20 مهر 1390
salam man emsal konkoor dadam vali ghabool nashodam rastesh man motavallede nimeye dovvome 71 hastam bayad baraye sarbazi chikar konam migan nimeye dovvome sal baz mitoone konkoor bede (iman)
پاسخ:سلام .طبق پست اطلاعیه به دلیل اعمال قوانین جدید هر سال از پاسخ به این دست سوالات معذوریم . با مشاور هدایت تحصیلی یا واحد نظام وظیفه منطقه خودتون در رابطه باشید مینا عظیمی


آیدا
ساعت14:30---19 مهر 1390
سلام.خانمهایی که مشابه من هستن تو کدوم صفحه نظر میذارن وبا چه اسمی؟اگه میشه زود جوابمو بدین.مرسی
پاسخ:سلام . انقدر اینجا سوالات زیاد هست که خودمون هم باید بگردیم ولی اسم یکیشون فکر کنم که الهام باشه . تو لا به لای سوالات پیداشون کدم بهتون میگم مینا عظیمی


ایناز
ساعت18:12---17 مهر 1390
سلام

من فارغ التحصیلم و با امسال سه ساله که بشت کنکوری ام و یه جورایی دچار سردرگمی شدم و انگار که انگیزم رو از دست دادم و هنوز نمیدونم که به غیر از ازمون کلاس کنکور برم یا نه ..

رشته م تجربیه و امسال که کنکور دادم رتبه م شد 13 هزارالبته کانون می رفتم

امسال هم با علوی اشنا شدم استاداش از تهران میان مرکز استانها ولی چون من خیلی از مرکز استان دورم نمیدونم برم یا نه

ازتون میخام یه راهکار به من بدین

با تشکر0


پاسخ:سلام . کلاس کنکور بستگی به شما داره . اگه قبلا کلی کلاس کنکور مختلف رفتی و جزوات مختلفی برای هر درس داری دیگه نباید این کار رو بکنی و فقط باید رو همون چیزهایی که داری فکر کنی و متمرکز بشی و ازشون استفاده کنی . حتما در طول سالهای گذشته مشکلاتی داشتی که نتونستی به هدف ایده آل خودت برسی . باید قبل از شروع و تکرار همون راه خودت و روش کارت رو با یک مشاور آنالیز کنی تا بهت بگه کجاها کارت اشکال داشته کلاس کنکور اگر احساس میکنی نیاز داری و تا به حال نرفتی و میتونه کمکت کنه رو برو ... ولی اگر اون طور که گفتی مشکل راه و مسافت داری باید نیاز خودت رو با ابزار های دیگه ای جدای از کلاس مرتفع کنی . مثلا انواع کتاب ها یا دی وی دی های آموزشی و ....


آیدا
ساعت11:36---17 مهر 1390
سلام به همه دوستان کنکوری.من متولد66 هستم .میخوام واسه چندمین بار کنکور شرکت کنم.اگه این همه موندم فقط واسه پزشکی بود.دعام کنید قبول شم.اگه کسی هم با شرایط مشابه من هست تو این صفحه بگه آخه فکر میکنم خیلی تنهام وفقط شرایط من اینطوره.آقای افشار از شما هم به خاطر راه اندازی این وب ممنونم.دارم بکوب میخونم
پاسخ:سلام . امیوارم که حالتون خوب باشه . از آشنایی با شما خوشبختیم . امیدوارم که امسال نتیجه بگیرین . دو تا خانم دیگه هم هستن هم سن و سال شما . امیدوارم که نظر شما رو ببیند و باعث دلگرمی اونا هم بشه . تغییرات مثبتی در شیوه خوندن خودتون ایجاد کنید و مثل سالهای گذشته عمل نکنید و با آگاهی از فنون لازم و کاربردی برای کنکور پیش برین مینا عظیمی


سحر
ساعت19:50---16 مهر 1390
سلام.من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و علاقه مند به ادبیات فارسی.پارسال کنکورتجربی دادم اما سراسری قبول نشدم!درحالی که درمدرسه ای تحصیل کردم که دوستانم رتبه 2رقمی آوردندامامن....میخواستم آزاد رو برم.آزاد ژنتیک ورامین و زیست دریا تهران شمال قبول شدم.اما خانواده مخالفت کردند.برای کنکور91تصمیم گرفتم که رشته ی انسانی که مورد علاقه ام است روشرکت کنم.15روز اول مهرروبکوب وعالی خوندم.اما بعداز 15روز متوجه شدم بخاطرمسائل سیاسی 13تاازرشته های انسانی رو حذف کردن وقراره بقیه رشته های موجوددرانسانی بازبینی شه...خودتون که درجریان هستید...درهرصورت من دیدم آینده در رشته ی انسانی نامعلومه واسه همین میخوام رشته ی خودمو ادامه بدم....اما نه میدونم از کجاباید شروع کنم...نه میدونم باید چطوربخونم....کلاازلحاظ روحی داغونم...خیلی بی برنامم...پیش مشاورهم رفتم هرهفته واسه مشاوره 50000تومان هم میگیره ازم....مشاورمعروفی هم هست اما هیچ وقتی واسم نمیزاره....دیگه نمیخوام برم پیشش...خودم میتونم واسه خودم برنامه بنویسم؟باید چیکاربکنم؟اصلابخونم موفق به قبولی میشم؟معدلم خیلی پایینه آخه...ممنون ازوقتتون....باتشکرفراوان....


پاسخ:سلام . امیدوارم که حالتون خوب باشه . خوب از مدرسه شما معلوم بوده که امکانات خوبی داشتین . مطالعه خوب 15 روزه شما قابل تقدیر هست و به خاطر مسائل بازنگری در رشته های علوم پایه انسانی و تحکیم محتوا بر اساس اصول تعدادی رشته فعلا با مشکل روبرو هستند . ای کاش که دانشگاه ها و اساتید کمی با ذغذغه تر مبانی انسانی رو با عقاید و فرهنگ ایرانی و اسلامی عجین می کردن تا اختلافات میان حوزه و دانشگاه و تنش ها کمتر میشد . خوب رشته خودتون پارسال رو قصد دارین ادامه بدین ولی نمیدونم چرا سرگردان هستین و نمیدونید از کجا باید شروع کنید . با برنامه بودجه بندی آزمونی پیش برید و طبق اون هفتگی برنامه ریزی کنید . معدل شما هر چقدر هم پایین باشه فکر نکنم کمتر ز 13:75 باشه که امسال پزشکی ایران قبول شد . تاثیر نمرت کتبی با رویکرد تاثیر + که از امسال بود تا حد زیادی ضعف شما در معدل رو جبران میکنه . به نظرم کمتر تو فکر اسم و رسم و حواشی کنکور باشید و بیشتر به تلاش و شروع طوفانی خودتون مثل دو هفته پیش برگردین حرکت کن ... گاز و ترمز و دنده و فرمان ( برنامه ریزی و کتاب و کلاس و مشاور و انگیزه و ...) بعدا به دردت میخوره و تا وقتی ساکن هستی هیچ ابزاری به غیر از اراده خودت به دادت نمیرسه . مطمئن هستم که کلی جزوه و کتاب خوب داری که اگه امسال روی همونا به خوبی مسلط بشی موفقیت تو هم دور از دسترس نیست


آلا
ساعت17:49---13 مهر 1390
باشه، ممنون از راهنماییهاتون

آلا
ساعت14:54---12 مهر 1390
راجع به ورزش، من که مصاحبه با کنکوری های موفق رو شنیدم و خوندم خیلی هاشون در کنار درس خوندن تفریح هم می کردند. فکر نمی کنم اگر باشگاه برم تا آخر سال مشکلی پیش بیاد، بخصوص که فارغ التحصیل هم هستم. چرا از دی به بعد دیگه نرم؟
پاسخ: سلام حالا شما تا دی رو برو ... از الان به فکر اون نرفتن نباش ...از دی به بعد بهتر هست که همه کارهای غیر درسی و درسی که هم راستا با کنکور نیستن کم کم حذف بشن ... بازهم نه به معنای کامل و مطلق ولی تا حد زیادی باید فقط به کنکور فکر کرد . مطلق نبودن درس خواندن هم به این معنی هست که سعی بشه در اون تنوع هایی مفید برای شروع های دوباره گنجانده بشه . مثلا یک بعد از ظهر جمعه پس از یک هفته مطالعه خوب و کسب تراز بالا در آزمون رو میشه به همراه خانواده یا دوستان تفریحی داشت و از اون لذت بد ولی اگه بخواد خسته کننده مستمر در طول هفته و تاثیر گذار روی درس خواندن باشه نتیجه عکس داره . پس تا دی برین و خودتون تحلیل کنید که این تفریح چقدر برای شما مفید بود


سه نقطه
ساعت20:50---11 مهر 1390
سلام مجدد



خیلی خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و پاسخ سوالاتم رو دادید.



لازمه چن تا مسئله رو برای شما توضیح بدم:



1-علت خوب بودن دروس عمومی نسبت به اختصاصی علاقه ای هست که من به دروس عمومی دارم برای مثال 1 ساعت زبان خواندن من بسیار شیرین و لذت بخش هست

در صورتی که برای خواندن 1 ساعت شیمی یا ریاضی باید 2 الی 3 بار بینش وقفه بندازم و استراحت کنم...



شاید باورتون نشه من سال اول کنکور دادنم زبان رو 80 زدم ادبیات رو 60 زدم دینی رو 60 زدم



ولی اختصاصی ها رو همه رو زیر 10 زدم...



متاسفانه در دبیرستان خوب انتخاب رشته نکردم...

2-من معدل کتبی سومم 14 هست و معدل کل دیپلم 16/80



به نظر شما سال بعد تاثیر معدل باعث افت من نمی شه؟



43- من ماه ابان باید به مدت دو ماه برم سربازی،یعنی از اول دی می تونم کامل وقتمو بذارم برای کنکور



حالا به نظر شما در این مدت یه ماهی که تا اعزام به سربازی برام باقی مونده درس بخونم یا استراحت کنم؟



4-مشکل بزرگ من همچنان همین ترس از کنکور هست



سال اول اصلا اظطرب نداشتم



سال دوم از دو ماه اخر استرسم شروع شد



ولی امسال ازهمین حالا استرس دارم



شبا واقعا نمی تونم بخوابم تا ساعت 4-5 صبح بیدار می مونم و فکرمی کنم



استرس من روی اعضای خانواده هم تاثیر بدی گذاشته...



متاسفانه سختی هایی که سال قبل کشیدم جلوی چشمام رژه می رن





برای این مسئله چه راهی هست؟



و در اخر یکی دیگه از مشکلات بزرگ من متوسط درس خواندن من هست



یعنی از دبیرستان طوری عادت کردم که به همه کارها پرداختم البته با رعایت اعتدال



برای مثال روز قبل امتحان مدرسه نمی نشستم از ساعت 6 صبح تا 10 شب درس بخونم



روز قبل امتحان سینما می رفتم،تفریح می کردم و بعدش هم با 3-4 ساعت خوندن نمره 17-18 رو می گرفتم...



اصلا نمی تونم به خاطر درس قید اینترنت ،باشگاه،کتاب غیر درسی،و...رو بزنم.



مثلا پارسال تا ساعت 6-7 شب درس می خوندم ولی 6-7 تا 10 شب می رفتم باشگاه تا در اختیار خودم باشم



یا مثلا جمعه ها هیچ وقت درس نمی خوندم همیشه استراحت می کردم



با این شرایط هم 20 هزار تا رتبمو ارتقا دادم در صورتی که دوستانی بودن که با صبح تا شب در خانه بودن رتبه 5 رقمیشون فقط 5 هزار تا ارتفا پیدا کرد...



برای مثال من اگه 3 ساعت درس می خونم بینش باید حتما یه فیلم ببینم



2 ساعت ادبیات می خونم باید یه کتاب شعر بردارم و یه نگاهی بهش بندازم



چون می گم از دبیرستان این عادت با منه



من شاید سال قبل از ساعت 8 شروع می کردم به درس خوندن تا 4 بعد از ظهر و به طور کل مدت زمان مطالعه ی مفیدم می شد 5الی 6 ساعت ولی مثلا ساعت 4 بعد از ظهر تا 6 با دوستانم می رفتیم فوتبال بازی می کردیم،حتی وقتی که یک ماه به کنکور مانده بود...





همونطور که قبلا هم گفتم توقعم از خودم زیاد نیست یعنی دوست دارم 10 تا 12 هزار تا رتبه خودم رو ارتقا بدم



در ضمن ریاضی فیزیک بسیار بسیار ضعیفی دارم و در بهترین حالت شاید بتونم 14-15 درصد بزنم



راستی ازمون هم پارسال گزینه 2 شرکت کردم و نمونه سوالات زیادی دارم





ممنون می شم به این مشکلات من بپردازید.

پاسخ:سلام . امیدوارم که حالتون خوب باشه . معدل شما خوب نیست ولی قابل جبران هست ... اعمال تاثیر + در کنکور هم به شما کمک میکنه تا نقش معدل و ریز نمرات پایین شما کمرنگ تر بشه ./ معلومه که باید درس بخونی ... استرس وقتی میاد که واقعا حساسیت و موقعیت حساس و نگران کننده ای در پیش باشه اگه خوب درس بخونی و از خودت راضی باشی این حالت پیش نمیاد ... باید قبول کنی که پارسال و دو سال پیش هر چیز که میخواسته بشه شه و تاثیرش رو امسال نیست ... باید خوب کار کنی تا استرس تو کم بشه . تا قبل از اعزام ... حتی اگه اعزامت سه روز دیگه هم هست ... استراحت چرا ؟ این استراحت خوشاین زمان حال و استرس آور آینده تو هست ... پس شروع کن به خوب خوندن . استراحت هایی که داری هر چند زیاد هستن رو فعلا داشته باش ولی درس رو کلا مثل روزهای جمعه تعطیل نکن . روزی 6 تا 7 ساعت بخون ... بقیه اش رو هر کاری دوست داری بکن ... کم کم باید استراحت 2 ساعته رو بکنی 1.5 . 0.5 ساعتش رو درس بخونی و همین طور ادامه بدی . ریاضی و فیزیک راحت درصدش بالا نمیره ولی اگه بره بالا راحت از یاد نمیره و فراموش نمیشه ... پس براش باید وقت بذاری ... پیشنهاد می کنم که با توجه به مدل خودت ... برای ریاضی و فیزیک در روز هر کدوم 1.5 وقت بذاری و این 90 دقیقه رو نیای بشینی و ممتد و مستمر بخونی ... بیا و تبدیلش کن به 3 تا نیم ساعت برای هر درس ... در هر نیم ساعت 18 دقیقه بخون ( از یک نکته کوچیک ... یک فرمول ... یک مفهوم ساده ) 12 دقیقه سه تا تمرین یا تست حل کن و رفع اشکال داشته باش . از سواات گزینه دو پارسال برای عمومی هایی که قوی هستی استفاده کن و برای اختصاصی ها فعلا از کتاب های سبک تر مثل آبی قلم چی و یا حتی تمرین تشریحی جزوه یا کتاب درسی .


آلا
ساعت11:05---11 مهر 1390
فقط جزوه ها رو می گیرم. آزمون ها رو باید خودم از خودم بگیرم. اینجا می تونم در سنجش شرکت کنم اما فکر می کنم سوالاشون آسون تر از بقیه موسسات است. به نظرتون فقط 3 مرحله ی جامع رو شرکت کنم کافیه؟
پاسخ: سلام . سه مرحله آخر سنجش لازم هست و اگر از خودتون در طول سال آزمون میگیرن یا در برنامه آزمونی شرکت می کنید ، سه مرحله آخر کافی هست .


آلا
ساعت21:32---9 مهر 1390
ببخشید، شما در تهران زندگی می کنید؟


پاسخ: سلام یه جایی تو این کره خاکی هم جایی برای آدم پیدا میشه


آلا
ساعت21:28---9 مهر 1390
راستی، من در آزمون های گزینه دو شرکت کردم. هرچند نمی تونم در آزمون ها شرکت کنم و جزوه ها کمی با تأخیر می رسند، فکر می کنم چون تست هایش سخت هستند انتخاب درستی کردم. (جهت اطلاع) (اگر نظر خاصی دارید دوست دارم بدونم پاسخ: سلام . آخر شما در آزمون ها شرکت کردین یا فقط سوالات و جزوات کسی به دست شما میرسه ؟ اگر شرکت کردین که کارنامه دارین و اون سندی خوبی برای میزان سواد شماست نظر خاصی نیست ... گزینه دو هم ویژگی های خوب خودش رو داره

آلا
ساعت21:18---9 مهر 1390
بله، دانلود کردم، دارم جدی شروع می کنم. ممکن است بعضی وقت ها مشاوره ای بکنم چون اینجا هیچ مشاور درست و حسابی برای کنکور نداریم. راستی، من که امسال وقت زیاد دارم می خوام برم باشگاه اما تو یه سایتی یکی نوشته بود که حتی از ورزش هم باید گذشت و تمام مدت درس خواند. به نظر شما اگر من 3 بار در هفته برم باشگاه مشکلی پیش می آید؟ چون به نظر خودم که مشکلی نداره، در برنامه ام (طبق برنامه ریزی گزینه 2) وفت جبرانی کافی هست.
پاسخ:سلام تا نیمه اول سال ورزش هم بکنید ... ترجیحا در ساعات پایانی روز و یا در شب که از همه بهتر هست . تفریح اگر فقط ورزش باشه و اون هم بعد از چندین ساعت مطالعه خوب و پر بازده باشه تا حدود سه ماه دیگه اشکالی نداره ... در هفته 7 ساعت در مجموعه برین ولی با شروع زمستان و نیمه دوم سال قضیه کمی فرق میکنه


سه نقطه
ساعت18:36---9 مهر 1390
سلام



من سال 91 برای بار سومه که می خوام کنکور شرکت کنم

همیشه یه دانش اموز متوسط بودم که با معدل 17 قبول می شدم...



سال اول رتبم بالای 46000-47000 شد به خاطر افتضاح بودن رتبه اصلا انتخاب رشته نکردم



امسال کلی به خودم سختی دادم وسطای درس خوندن هی به رفیقم تو کتابخونه می گفتم:



خاک بر سر ما که پارسال نرفتیم دانشگاه



چه اشتباهی کردیم



و حرف هایی از این دست



خلاصه با کلی سختی و اضطاب خوندم و رتبم شد 26000



انتخاب رشته کردم اون رشته هایی که می خواستم قبول نشدم



در نهایت مدیریت مالی غیر انتفاعی قبول شدم



با ازاد مهندسی صنایع غذایی



باز هم دیدم هیچکدوم راضی کننده نیست...



هیچکدوم اینده کاری نداشتن



تصمیم گرفتم بمونم برای سال سوم



ولی الان انگاری یه کوه رو دوشمه



خیلی برام سخته



از فکر این که باز هم باید بشینم روزی 6-7 ساعت درس بخونم دلشوره می گیرم و بغضم می گیره



به خدا خیلی سخته رو میزای کتاب خونه بشینی تو گرما تو سرما...



زیاده خواهم نیستم من به رتبه 18000 قانعم



یعنی توقع رتبه زیر 10000 ندارم



در ضمن امسال چند ماه هم باید برم سربازی حساب کردم



کلا 6 ماه وقت برای مطالعه دارم



خیلی دلشوره دارم



هیچکی دور و برم نیست که باهاش بخونم



پارسال 5-6 تا از دوستام بودن



امسال همشون رفتن دانشگاه(هر چند رشته های دسته چندم)



تنها باید برم کتاب خونه یا تو خونه بشینم بخونم



بدون کلاس کنکور ،بدون ازمون...



شما بگید چیکار کنم؟



دلم می خواد یه دل سیر گریه کنم!



از یه طرف هم امید هست



چون زبان و ادبیات خوبی دارم در حد 60 تا 70



دینی رو هم بد نمی زنم حدود 55-60



می مونه اختصاصی ها که مشکل اصلی منه



من با زیست 20 و شیمی 30 ریاضی و فیزیک 10 می تونم 14-15000 بشم اما مشکل اینه که نمی تونم این ده تا تست درست زیست رو بزنم



با اینکه کلی زیست می خونم



در کل مشکلم رو اختصاصیاست



حساب کردم



از ساعت 8 صبح تا 12 شب 16 ساعت وقته



و من با 6-7 ساعت مطالعه می تونم به هدفم برسم



که میشه 3 ساعت از ساعت 8 تا 11



2 ساعت از 12 تا 2



2 ساعت هم از 4 تا 6



6 هم استراحت تا اخر شب



شبم یه مرور کلی



به نظرتون خوبه؟



اگه این برنامه رو انجام بدم بهم فشار نمیاد...



من تو خودم نمی بینم که بشینم روزی 10-12 ساعت درس بخونم چون اینطوری بار نیومدم





هنوزم اظطراب پارسال با منه...



سختی های که ماه اخر کشیدم



اون همه خوندن



تست زدن

و...



شما بگید چه کنم؟؟؟
پاسخ:سلام دوست عزیز . امیدوارم که حالت خوب باشه . خوب ممنون از اینکه وقت گذاشتی و حسابی از خودت نوشتی . معدل خوبی داری . یا بگم متوسط به بالایی داری . 6 تا 7 ساعت هم وقت خیلی خوبی هست . درصدهای عمومی تو هم عالی ... نمیدوم چرا انقدر وقتی که برای عمومی گذاشتی برای زیست و شیمی نذاشتی ؟ شاید هم همین جور که میگی گذاشتی ولی جواب نداده و نشده ... حتما علتی داشته چون من باورم نمیشه کسی کتاب شیمی بهمن بازرگان رو بگیره دستش و جاهای آسان تر ( دو فصل اول شیمی پیش . کل شیمی دو به غیر از فصل 4 . و دو فصل آخر شیمی 3 ) رو بخونه ولی نتونه تو کنکور حداقل 30 بزنه . نارحت نباش .... توقعت هم که کم هست ... رتبه 15 هزار رو یکی از شاگردام از 12 ماه 8 ماه رفت سربازی و کلا 3 ماه خوند ، شد . آزمون نده ... ولی سوال های آزمونی رو از آشنایی گیر آوردی بزن . نمیدونم چرا میخوام یه کار عجیب کنم ! یه کار برات دارم / 3 روز فرصت داری تا هر جوری که میتونی دینی کل سه سال خودت رو با زدن آزمون جامع کنکور سالهای قبل بکنی مرز 65 . بیشتر هم شد بهتر / اگه این کار رو کردی ... با وجود شرایطی که گفتی حاضرم که یه مدتی در کنارت کارهای روزانه ات رو بررسی کنم و بهت کار بگم . 3 روز دیگه بازهم بیا و لیست همه کتب تست و آموزشی که داری رو براک بنویس اینجا یا میل بزن


احسان
ساعت17:05---8 مهر 1390
مرسی جناب افشار. فقط می خوام به دوستان پشت کنکوری عزیز مخصوصا کسایی که مثل من به هدفای بزرگتر از رتبشون فک میکنن بگم که دم همشون گرم. زیاد فکرشونو درگیر سال گذشته نکنن که ای وای کاش فلان می کردم , دیدی فلان کس قبول شد من موندم و... ول کنین بابا حالا هی فک کن مگه درست میشه. این 270 روز بقیه رو دریاب. حرف های مجانی(خواستم با ادب شه!) دور و برم گوش نده. بچسب به کار خودت. عزت همگی زیاد و تشکر از جناب مشاور.پاسخ: سلام ..ممنون . آفرین به شما .

آلا
ساعت7:26---7 مهر 1390
سلام، شما مشاوره رایگان می دهید؟ مثلاً از طریق ایمیل می شود با شما مشورت کنم؟

امسال با سهمیه منطقه 3 (خارج از کشور) شدم حدود 9800 رشته ریاضی، هیچی نخونده بودم و زبان رو که می تونستم راحت با درصد خوب (حدود 70) بزنم نرسیدم بزنم چون خیلی خوش خیال و کند بودم پاسخ:سلام . این طور میگن ... میتونید از طریق ایمیل در رتباط باشین ... ترجیحا اگر فکر می کنید که مشکلتون عمومیت داره از همین جا مطرح کنید . . ما هم امیدواریم که بتونید ... در خال حاضر در خارج از کشور هستین ؟ اگر هستین منابع جدید درس ریاضی رو تهیه کنید . از سایت زیر . www.chap.sch.ir


نیوشا
ساعت19:01---6 مهر 1390
سلام مجدد خواستم ب÷رسم چطور باید لیست دقیق قست های تغییرکرده ی کتابارو بفهمم گیج شدم
پاسخ:سازمان سنجش خودش میگه منابع رو ... تفاوتش رو هم تو سایت موسسات آموزشی و بعضی وبسایتها و وبلاگ ها میذارن ... خودم هم دیدم ... با سرچ میشه پیدا کرد ... مثلا کلمه : تغییر کتاب + کنکور 91


niushaa
ساعت13:21---6 مهر 1390
سلام مجدد گفتید از خودت بگو من کنکوری 90 هستم رتبه م تو منطقه 3 هفده هزار شد امسال مریض بودم من همیشه شاگرد اول بودم حالا تو ذوقم خورده میخوام ÷زشک بشم ارزوی چندین سالمه میتونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پاسخ:سلام . نمیدونم که میتونید یا نه . بستگی به خودتون داره

نیوشا
ساعت23:29---5 مهر 1390
به نظرشما سی دی های استاد احمدی خوبه یا نه توروخدا جواب بدین هم شما استاد هم بقیه دوستان که در جریانند
پاسخ:سلام . روی مجموعه ایشون شناختی ندارم . تنها میتونم سی دی و کتابی و آزمون و .... رو پیشنهاد بدم که اون رو خوب دیدم و می شناسم


نیوشا
ساعت23:26---5 مهر 1390
mikham moshaver begiram nemidunam doroste ya na
پاسخ:سلام . پس ما داریم الان اینجا چی کار می کنیم ؟ مشاوره خصوصی متاسفانه به کسی نمیدیم ... چند تااز دوستان هستند که شخصا جواب سوالاتشون میدم و اغلب بچه های سخت کوشی هستند


نیوشا
ساعت23:24---5 مهر 1390
salam azatoon mamnoonam ke delsuzemon hastid.man vaghti nazarate dustan ro khundam geryam gereft manam pezeshki mikham hamishe shagerd aval budam ama alan poshte konkuri...........
پاسخ:سلام . پشت کنکوری شدن که عیب نیست .... داشتن زمانی مناسب برای نشون دادن توانایی های درونی هست گریه چرا ؟ از خودت بیشتر بگو .... تا الان چی کار کردی ؟ بین خودت و بچه های اینجا هم فاصله نبین هنوز اتفاقی نیفته


نیوشا
ساعت23:20---5 مهر 1390
salam azatoon mamnoonam
پاسخ:سلام خواهش می کنم


احسان
ساعت18:15---4 مهر 1390
خب. سلام آقای افشار. با اجازه یه سوال داشتم. من رتبه ی 1900 کنکور 90 شدم اما کمی مشکل پسندم و به غیر پزشکی رضا نمی دم بنا بر این خب , مردود شدم و حالا عزمم برای رتبه های زیر صد جزمه اما نه از تغییر کتابا خبر دارم و نه از کارایی که بایستی انجام بدم امسال , منظورم کارای اداریه مثل واریز مبلغ به جایی یا شرایط خدمت و ... اینم بگم که متولد 22 شهریور 72 هستم و اهل تبریز. ممنون. در ضمن کار شما برای مشاوره دادن رایگان به همه جور شاگردی تو زمانی که همه فکر منافع مالی خودشونن واقعا قابل تحسینه.پاسخ: سلام . ممنون . شما با داشتن این رتبه و این پایه قوی حتما تا الان آگاهانه یا ناخودآگاه خیلی از کارها و تکنیکهای موفقیت تحصیلی رو برای خودتون اجرا و امتحان کردین و این خیلی خوبه ولی برای دو رقمی شدن یک روحیه و اعتماد به نفس فرا منطقه ای لازم هست و یه تلاشی که واقعا بتونه شما رو به هدفتون برسونه . در مورد نظام وظیفه طبق پست اطلاعیه نمی تونیم چیزی بگیم اما جزئیاتش در سایت و دفترچه و همچنین مراجعه به پلیس + 10 منطقه خودتون وجود داره .

مینو
ساعت13:42---3 مهر 1390
سلام امیدوارم مثل همیشه پرانرژی باشین.آقای افشار باید عملکرد چند روزمو به شما بگم؟
پاسخ:سلام . شما هم همین طور . عمل کرد دو الی سه روز خودتون رو مفصل از طریق ایمیل یا نظرات بگین . کی شروع بع خوندن کردین .. چقدر خوندین ... از چی خوندین چقدر تیت زدین .. از چه کتابی ... کیفیتش چطوری بود ... بعد از اون چه کتابی و چه درسی و .... ساعت خواب و استراحتهای بین و مدت زمان اونا و .... کلا از زندگی سه روز خودتون فیلم بگیرید و اون رو به صورت کامل با جزئیات بگین مینا عظیمی


هدا احراری
ساعت11:27---31 شهريور 1390
با سلام وخسته نباشید و تشکر از لطفتون

من مدتی بود دنبال یک سایت مشاوره ای بودم تا اینکه این سایتو دیدم واقعا عالیه

من2سال کنکور دادم سال اول42000منطقه 3 شدم انتخاب رشته نکردم البته درس هم نخونده بودم سال بعد ازمون های گزینه 2 شرکت کردم فاصله ازموناش زیاد بود واز برنامه ریزیش هم خوشم نیومد بازم اونقد که باید تلاش نکردم و از فروردین شروع کردم به خوندن نتیجه کنکور هم شد22000 منطقه3

الان از شما خاهش دارم یک راهکار برای مطالعه به من بدید و یک برنامه ریزی هفتگی خیلی فشرده چون وقت ازادم زیاده و میتونم روزانه بیش از 10 ساعت مطالعه کنم

از لطفتون متشکرمپاسخ:با عرض سلام خدمت شما . ما که هنوز لطفی نکردیم که میگید تشکر از لطفتون . در مورد شما بهترین راهکار اینه که کارهای پارسال و دو سال پیش انجام دادین رو انجام ندین . ( ادب از که آموختی از بی ادب ) مطالب وب رو بخونید تا قلق رفتار صحیح این یک سال کنکور دستتون بیاد . در مورد برنامه دادن باید عرض کنم که اینجا نه به شما بلکه به هیچ کس دیگه ای هم برنامه ای داده نمیشه . چون این کار وقت گیر هست و خارج از محدوده توانایی من و همکاران برای رسیدگی به تعداد بسیاز زیاد سوالات از طریق نظرات عمومی و خصوص هر دو وب و ایمیل بنده . اون جور که خصوص گفتین آزمون نمیدین . حداقل برنامه راهبردی آزمون قلم چی رو تهیه کنید و زبق اون سر فصل ها رو بخونید و از خودتون ارزیابی و آزمون به عمل بیارین موفق باشید . لطفا اگر بایر بعدی خواستین سوالی بپرسین از آیکون و شکلک استفاده نکنید چون خودکار حذف میشه


mojtaba
ساعت17:25---29 شهريور 1390
سلام خدمت شما من تا به حال دو بار کنکور دادم امسال میخوام دوباره شرکت کنم میخواستم بدونم ازمون شرکت کنم و برای موفق شدن روزی چقدر درس بخونم خوبه
پاسخ:سلام . آزمون خیلی مهم هست و نقش ارزیابی مسیر شما رو داره ... بدون آزمون و ارزیابی و تحلیل کنکور دادن مثل ماشین بدون فرمان است . حتی اگر آزمون هم بیرون نمیدین حتما سوالات اون رو از کسی تهیه کنید و پاسخ بدین در خانه و از خودتون مثل شرایط آزمون امتحان بگیرید . فارغ التحصیل هم باید حداقل روزی 7 ساعت مطالعه رو داشته باشه ولی کسی که میخواد بعد از دو بار کنکور دادن ایندفعه به چیزی برسه که همه رو از جمله خودش رو شگفت زده کنه باید بتونه شب و روزش رو با درس خوندن عجین کنه . همین الان بچه های هستن که دارن بالای 10 ساعت با انرژی درس می خونند


مینو
ساعت14:04---29 شهريور 1390
سلام.دیروز از سفر برگشتم.تو سفرم به یاد همه شما دوستان خوبم بودم.نتونستم زیاد مطالعه کنم فقط کلمات زبان رو تا حدودی خوندم اونم واسه اینکه بیکار نباشم.مثل اینکه دوباره باید از صفر شروع کنم.ولی نمیدونم باید از کجاوچی بخونم.آقای افشار لطفا راهنماییم کنید
پاسخ:سلام به شما و سفر به سلامت و شادی انشاا... خوب همین اندازه ای هم که خوندی کار خوب و عالی بوده و همون طور که گفتم کسی در سفر درس نمیخونه ولی این کار رو تو کردی ... الان که از سفر برگشتی فکر کنم به خاطر دلیلی بود که رفته بودی و امیدوارم که اون هم به خوبی و سلامتی حل و فصل شده شده باشه خوب مینو فکر نکنی که وای چرا رفتم سفر ... عقب افتادم ...نه رفتی و آب و هوایی عوض کردی و برات تنوعی بود که الان که برگشتی 9 ماه کولاک درس بخونی و کار کنی ... این سفر اصلا برات لازم هم بود ... چرا که نه ؟!!! از امروز که برگشتی سرحال و سرزنده میشینی و شروع میکنی و نشون میدی که بهترین سال زندگیت همین امسال هست ( پست به آینده بهتر نگاه کن رو بخون ) اجرای برنامه با اولویت دروس اختصاصی و پیش رفتن با برنامه آزمونی ترجیحا قلم چی به خاطر ریز تر بودن برنامه و شروع از صفر اون از آزمون 22 مهر از امروز تک تک کارهایی که انجام دادی رو در روز اعم از درس و غیر درسی و چه درسی و چند ساعت و از کجا و کل ساعت مطالعه و ... رو خلاصه بنویس تا چند روز عملکردت رو ببینم و بهت راهنمایی کنم تا هر چه زودتر در مسیر مستقیم و صحیح قرار بگیری موفق باشی


میلاد
ساعت12:01---24 شهريور 1390
فقط یه چیزدیگه هم بگم اقای مشاورمن امسال درس خوندنم چون هیچ ازمونی شرکت نکردم وبیرون نمیومدم خیلی درس خوندنم بی روح وسرد بود اما دوباره بگم من به خدازیاد میخوندم حتی بیش از13ساعت امادرس پارسالم منواز هرچی درس خوندنه متنفرکرده اماالان نسبتا این ذهنیتم پاک شده درضمن یه نکته هم بگم مشکل من امسال با این وجود روکنکور((((مدیریت زمان وکمبودوقت بود یعنی من ازکنکوراومدم خیلی هارو میدونستم وجواب ندادم به نظرم هم همین نرفتن به ازمون بودالبته شماصاحب نظر هستید))))))))))ببخشید توروخداامامن واقعابه راهنماییتون نیاز دارم.به سوالاتم پاسخ بدیددستتونومیبوسم.

میلاد
ساعت2:12---24 شهريور 1390
سلام آقای دلربا من امسال پشت کنکور بودم-سال اول 11227شدم امافقط3ماه ونیم هم خونده بودم بقیشودنبال جوونیم رفته بودم من درست اخر اسفندبه هوش اومد بعدش هم روزی شاید بالغ بر12ساعت خوندموسال اول 11227 منطقه 2 شدم معدل کتبی هم بالای 18 بود بعدش جواب اومدو منمیدیدم که همکلاسیهای ازخودمضعیفترهم پزشکی ودندان و داروقبول شدن من به قران جهنموباچشمای خودم میدیدم ورروم نمیشدبرم بیرون-امسال هم بایه نفر به عنوان مشاوراشنا شدم که واقعاکارشوبلدنبود من هر 3یا2هفته فقط بهش زنگ میزدم.اون اقا نذاشت هیچ ازمونی شرکت کنم منم بهش واقعااعتماد داشتم میگفت رتبه19000رو300 کرده و...به قران قسم کل سال شاید4 باررفتم بیرون قیدهمی چیزوزدم گوشی رو هم خودم دادم پدرم تاروز کنکور هم خوندم اون هم چه خوندنی ...روزی بیشتراز13ساعت خلاصه نتیجش اومد6800منطقه دو-الان هم دارم دیوونه میشم قسم خوردم تاپزشکی یادندان قبول نشم حتی دارو هم نه-نرم دانشگاه سربازی هم معافم-توروخدا مفصل بگید امسال چکار کنم کاملا مفصل بگید به خدا لازم باشه میام حضوی هم میبینمتون زندگیمو هم میذارم فقط به ارزوم برسم-کدوم ازمون؟خودم قلمچی رودرنظردارم نظرشماهم روچشمامه.من میتونم رتبه زیر1000بیارم؟ایا3ساله بودن برام مشکلی پیش نمیاره؟ایا امسال هم بدون تفریح بخونم؟تو رواین خدای بزرگ کمک کنید من 3ساله ام.جواب همه سوالاتمومفصل مفصل میخوام.خدا پشتوپناهتون.
پاسخ:سلام به میلاد . امیدورم که حالت خوب باشه . نمیدونم اسم من که افشار هست ولی شاید از نظر شما دلربا هم باشم . خوب حرفای شما رو خوندم ... حکایت شما هم موضوع جدیدی نیست . سال اول سه ماهه خیلی خوب کار کردی ... پیشینه خوبی هم داری با معدل بالای 18 سال 88 نهایی . سال دوم هم نمیدونم اون آقای مشاور کی بوده ولی کاش زودتر متوجه میشدی که کارش رو بلد هست یا نیست . برای امسال میدونم که چقدر برات سخته که بچه درس خونی مثل تو الان تو جمع و فامیل و آشنا و دوستان هنوز دانشگاه نرفته باشی و هر کی ببینتش یاد کنکور بیفته و بهش بگه ایشالا قبول بشی و تو هم معذب باشی و این رفتار رو دوست نداشته باشی . 3 سال کنکور دادن شاید از دید خیلی ها اشتباه باشه ولی از نظر من ارزشش رو داره اگه رتبه سه رقمی بیاری . امسال متفاوت شروع کن . آزمون قلم چی ثبت نام کن . طبق برنامه پیش برو ... نذار کمال گرایی کار دستت بده که برنامه رو خیلی تغییر بدی و ازش فاصله بگیری . تفریح برای امسال اتفاقا لازم هست . پست نا امیدی ، استراحت و تنبلی رو بخون . برای هدفت خوب تلاش کن و بجنگ . از طریق ایمیل در ارتباط باش با در وقت بهتری بیشتر باهم هم صحبت بشیم


زهرا وهمنی
ساعت20:20---20 شهريور 1390
سلام می خواستم شماره دفتر آقای جعفرقلی رو بگید خواهش می کنم کمکم کنید
پاسخ:با سلام خدمت شما . فکر نکنم که همین چیزی هم جز ارائه خدمات ما باشه


راحیل
ساعت13:25---16 شهريور 1390
واقعا مرسی

مهلا
ساعت9:06---15 شهريور 1390
سلام .من امسال موندم پشت کنکور تجربی هستم می خواستم بهم بگین چی کار کنم که از خیلیا جلو بزنم؟پتانسیل خوب خوندنو دارم . می خوام زیر 50 بشم.پارسال 10000 شدم.یه راهکاری بگین.فوت و فن کارو.می خوام دیگه امسال بترکونم راستی من کتابای جدید پیشو از کجا بخرم؟
پاسخ:سلام . امیدوارم که بتونید به هدف خودتون برسید . کتابهای پیش رو میتونید از سایت www.chap.sch.ir دانلود کنید ولی همان کتابهای قبل به غیر از ریاضی به کار شما میاد . برای جلو زدن از خیلی ها اول باید شروع کنید و خودتون رو به مرکز اصلی جمعیت و داوطلبان و سطح پیشرفت اونا برسونید و سپس با تلاش بیشتر و کار مضاعف از رقبا جلو بزنید . مطئن باشید که اگر هر وقت از تمام زمان حال خود رضایت داشتید و بهتون اثبات شد که کار شما در این زمان یه حرکت ویژه هست اونوقت هست که دارین از رقبا جلو می زنید . مهم اون ایمان قلبی هست که مطمئن باشید این دو ساعت گذشته ای که درس خوندید با چنان تمرکز و دقت و خلاقیت و انرژی بود که به یقین در اون دو ساعت کار جز دو رقمی های کنکور بودین و حالا باید باطهم هدفی کوتاه مدت انتخاب کنید و در اون هم معرکه و نامبر وان باشید . پله پله و ساعت ساعت استثنایی و منحصر به فرد بودن یه آدم منحصر به فرد و یه نتیجه ایده آل رو میسازه


فرید داروساز
ساعت3:46---15 شهريور 1390
سلام_
من داوطلب کنکور90 تجربی بودم که متاسفانه به خاطر فیزیک -3 رتبم تو منطقه2شد7100 و تو انتخاب رشته هم دارو و پزشکی هارو زدم تا قبول نشم و ان شا الله سال بعد_

%شیمیم هم 81 بود دینی76 زیست68 و ... حالا من موندم چه جوری شروع کنم؟ کدوم آزمون برم خوبه؟ امسال که گزینه2 بودم ولی برنامه ریزیشو دوس نداشتم و 3هفته برا آزمون زیاده... کتابهام هم بعضیاشو دوس ندارم میخوام عوضش کنم دیگه نمیخوام مثل امسال یه درس آیندمو تغییر بده و بدبختم کنه و فقط داروسازی میخوام اونم فقط دانشکده داروسازی دانشگاه تهران!!

البته امسال مدرسه خیلی اذیتم کردن جهت غیبت کردن و به کلی تو روحیم اثر داشت و تمرکز درس خوندو ازم میگرفت از ترازهام هم معلوم بود از حدودای 11هزار اومدم این آخرا به 8هزار!! ولی خدارو شکر امسال درگیری مدرسه ندارم و راحت هستم_
یه مشکل دیگه هم داشتم این بود که باید به طور خوابیده رو زمین درس میخوندم که خیلی انرژیمو تلف میکرد حالا برای این پیشنهادی دارین؟

بزرگترین مشکل من هم نداشتن برنامه ریزی بود یعنی نمیدونستم چه طور برنامه ریزی کنم مثلا باید مینوشتم ساعت 2تا3 شیمی2فصل2 یا اینکه محدوده نمیزاشتم همینطور میزدم 1ساعت شیمی2فصل2؟؟ باید اینارو کی برنامه ریزی میکردم شب قبل یا جمعه ها یا بعد آزمون؟من کتاب خودم میتونم خیلی سبزو هم داشتم ولی فقط یک صفحشو پر کردم_
در ضمن من از اونا بودم که هیچ وقت نتونستم تعادل بین عمومی اختصاصی بزارم یعنی نمیدونستم چه طور ؟ همیشه شیمی دینی زیست زمین عالی بود ولی اونای دیگه افتضاح!!
زمین هم برا دارو این آخرا میخوندم که 36 زدم و همون باعث شد رتبه زیرگروه دوم بشه حدودای 6500 _
راستی جوابای آزاد هم که دیروز اومد نمره کلم شد6500 با اینکه اصلا نخوندم و شیمی و دینی هردوش 100 زدم_

ببخشید که سرتونو درد آوردم؛آخیش راحت شدم!!
پاسخ:سلام . ما هم امیدواریم که سال دیگه شما دارو تهران قبول بشین . پیشنهاد می کنم که پست الگوهای برنامه ریزی رو بخونید ... خودتون متوجه میشین که باید چه جوری برنامه ریزی کنید . نه زمانی و حجمی و نه الویتی بلکه برنامه ریزی حاصل تلفیق این دو . آزمون قلم چی هم عموما برای فارغ التحصیل خوبه .. برنامه فشرده هست و برنامه ریزی خوبی که اگه کسی باهاش پیش بره دروس رو خوب میتونه دوره کنه و بره جلو . تعادل بین عمومی و اختصاصی هم قانون خاصی نداره ... باید ببینی که در کدوم دسته از دروس مهارت وتمایل به خوندن بیشتری داری و با توجه به اون زمانت رو تقسیم کنی ... مثلا در نیم سال اول بهتره نسبت یک به سه به نفع اختصاصی ها باشه ولی حالا اگه یه داوطلب چپ دست نابغه پیدا شد و اختصاصی ها از جمله ریاضی رو تا حد بسیار بالایی تسلط داشت ولی عمومی و حفظی خوب نمی فهمید اینجا باید بیاد و نسبت رو 50-50 کنه . با توجه به تواناییش . در مورد پر کردن دفتر برنامه ریزی ..../ پر کردن دفتر برنامه ریزی اجرا رو به دنبال نمیاره ... اصلا همیشه به شاگردام گفتم که یه مدت کوتاه مدت چند روزه فقط شروع کنید و از هر جا که میخواین بخونید و یا تست تمرین حل کنید ... (مثل حرکت ماشین) اونوقت هست که برنامه یا همون فرمان ماشین ما میتونه به ما کمک کنه وگرنه ماشین ساکن فرمان میخواد چی کار !!! فرید درس خون هستی ... نتیجه آزادت هم اینو میگه البته سراسری هم رتبه ای که بدست آوردی خوبه . اگه قراره آزمون بدی از مهر به برنامه اون اطمینان کن و برنامه شخصی خودت رو در راستای اون برنامه بریز و دست به کارهای خارج از حد و عجیب و غریب در اول سال نکن که خطرناک هست ؛ هر وقت که پیش رفتی و خوب تو استیل کنکور 91 قرار گرفتی خواستی از بقیه جلو بزنی و آدم خاصی باشه بیا بهت راهش رو یاد بدم موفق باشی


مینو
ساعت13:36---14 شهريور 1390
سلام خیلی متشکرم به خاطر راهنماییهاتون.وبلاگتون رو به همه دوستام معرفی کردم.باز هم مرسی
پاسخ:سلام . خواهش می کنم . شما لطف دارین


راحیل
ساعت12:23---13 شهريور 1390
راستی من یه سوال مهم رو یادم رفت بپرسم . اگه ممکنه درباره تغییرات منابع کنکور 91 نسبت به منابع کنکور 90 هم توضیح بدید .

من یه بیماری خیلی بد هم دارم بیماری امروز فردا کردن و تنبلی در شروع کردن نمیدونم اینو چی کار کنم خواهش میکنم تو این زمینه هم کمک کنید . مرسی
پاسخ:سلام پست به آینده بهتر نگاه کن ، که تا چند ساعت دیگه آپ میشه فکر کنم که جواب سوالت رو بده


راحیل
ساعت10:46---13 شهريور 1390
سلام

من قبل از اینکه کنکور 90 بدم تقریبا 2 ماه مونده بود به کنکور چون هیچی عمومی نخونده بودم احساس میکردم که کنکورم اونی نمیشه که میخوام با معلم گسسته ام مشورت کردم و گفت تو امسال رتبه ات بدون اینکه این 2 ماه درس بخونی زیر 200 میشه ولی من بازم به حرفش گوش نکردم و با فکر موندن برای 91 رفتم سر جلسه در حالی که توی اون 2 ماه هم عمومی نخوندم و رتبه ام تو منطقه 1 شد 4000 . منم انتخاب رشته نکردم .احساس میکنم تمرکزم رفته . هیچکس هم کمکم نمیکنه میخواستم به خاطر تغییر دیفرانسیل فقط این درس رو برم آموزشگاه ولی جایی پیدا نکردم خواهش میکنم شما یه جای خوب بهم معرفی کنید . من امسال فقط به امید رتبه یک موندم ولی وقتی شما گفتید که فارغ التحصیل ها کمتر تک رقمی میارنو بیشتر حالم گرفته شد. کمکم کنید.............
پاسخ:سلام . امیدورم که حالتون خوب باشه . خوب معلومه که شما دانش آموز خیلی خوبی بودین و فقط با جو و شرایط دو ماه آخر نتونستین منطقی کنار بیاین . رتبه 4000 منطقه یک آرزوی خیلی ها هست ولی برای فرد ایده آل گرایی مثل شما شده فاجعه سال 90 . اگر انتخاب رشته نکردین حتما شهادمت بالایی داشتین و به خودتون اطمینان داشتین که 91 همونی میشه که شما میخواین . طبق خبرهای رسیده کتاب دیفرانسیل چاپ 90 که برای کنکور 91 ازش سوال میاد تغییرات جدی نکرده و قراره اصل کتاب در چاپ 91 تغییرات کلی تری کنه . به نظر من فارغ التحصیلان ریاضی و تجربی امسال یه چیزی که به نفعشون هست همین تغییرات کتاب هست . چون کتاب قبلی پر محتوا تر بوده و بانک سوالات سازمان سنجش هم علی رغم گذشتن یک دهه به علت تغییرات کتاب از سوالات جدید خالی هست و بنابراین دیدگاه آقایون طراح کنکور همون کتاب های قبلی با ظرافتهای جدید هست . تغییرات در جهت تقویت داوطلب در رسم نمودار توابع ، تفهیم دنباله ها و بیشتر پرداختن به جنبه های محض ریاضیات است و شما اگه خودتون رو در تابع و حل انواع معادلات ( رادیکالی ، اصم ، گویا ، تغییر متغیر و ...) از درجه 1 تا 3 . دنباله و حد قوی کنید حتی نیازی هم به کلاس ندارید . به نظرم فقط با یه برنامه آزمون برین جلو و فقط تست بزنید . کلاس اغلب استادید میتونه برای شما کسل کننده باشه و صرف پولهای n رقمی هم برای دیفرانسیل نیاز نیست . در مورد حرفی هم که زدم فقط قالب و کلیشه ی آمار بلند مدت کنکور رو گفتم ، اگر شما خاص هستید و ایمان دارید که نفر اول میشید میتونید این قالب رو بشکنید . این حرف من نباید برای شما مایوس کننده باشه . بلکه باید بشه نقطه جهش شما در جهتی که در درونت به خودت تلنگر می زنی و میگی: ... آره ... من میشم و بعد بدون توجه به کسی و چیزی میری تا شکاف و فاصله بین خودت و هدفت رو کم کنی و تو این راه هر قدمی که برمیداری به خودت احسنت میگی که چقدر توانایی و لیاقت نامبر وان شدن داری و هر لحظه با خود لحظه های قبلت در حال رقابت هستی و یه موقع سرت رو بالا میگیری و میبینی ساعت 12:15 ظهر آزمون کنکور هست و تو با رضایت جلسه امتحان رو ترک می کنی و این جوابی میشه قاطع به همه اونایی که بهت گفتن راحیل پشت کنکور موندی ، اشتباه کردی


مینو
ساعت14:17---12 شهريور 1390
سلام ممنونم از کمکهای بی دریغ شما.تا جایی که میتونم از لحظاتم استفاده میکنم.به نظر شما چه درسهایی رو تو سفرم مطالعه کنم؟
پاسخ:سلام امیدوارم که حالت خوب باشه . آفرین . عالیه . به این میگن یه تصمیم خوب . همیشه گفتیم که اولویت با درسهای اختصاصی هست ولی در سفر شاید این امر میسر نشه . پیشنهاد می کنم که برای اینکه خودت رو از نظر روحی در سطح بالایی قرار بدی هر درسی که دوست داری و بهش علاقه مندی رو با خودت چندتا کتاب ببر و بخون / چون شرایط یه خرده نا مناسب هست تو فشار کار رو خیلی شل نکنی !! درسی که خودت دوست داری حتی از عمومی ها رو ببر و بخون ؛ به طوری که بعد از برگشتنت واقع بگی رو این یکی دو فصل مسلط شدم و از فرصتم استفاده کردم . با انگیزه باشی و امیدوارم که با خبرهای خوبی از سفر برگردی . این موقعیت رو یه جور فرصتی بدون که اگه برای خیلی ها به وجود بیاد خیلی بی تفاوت از کنارش با یه توجیح که من مسافرت هستم و درس ها تعطیل رد میشن ولی برای مینو یه فرصتی هست برای نشون دادن خودش و شروع طوفانی برای آغاز دورهای اصلی ماراتون از مهر


عطا
ساعت1:11---12 شهريور 1390
یه چیزی رو یادم رفت بگم. تا قبل از کنکور بیشتر معلم ها رتبه منو حداکثر 700 یا 800 پیش بینی می کردند. باور کنید نمی خوام اشتباه خودمو توجیه کنم ولی شب کنکور دختر عمه من فوت کرد. قبول کنید تو روحیه آدم تاثیر داره دیگه. یه بار معلم هندسه گفت ممکن شب کنکور یه نفر از فامیلاتون فوت کنه ولی من با خودم خندیدم و گفتم احتمالش یک در میلیونه!
پاسخ:خدا بیامرزه ایشون رو .... توکل به خدا / دنیا تموم نشده ... 91 خودت رو ثابت کن / این 700 الی 800 پیش بینی کردن معلمهای تو هم میشه یه قوت قلبی برات برای اینکه مطمئن باشی که در خود درونت چه اعجوبه ای هستی


عطا
ساعت0:58---12 شهريور 1390
بازم سلام. از راهنمایی شما خیلی ممنونم. تصمیم گرفتم همه درسامو مثل زبان بخونم. هدفم رو هم دورقمی گذاشتم چون من میتونم.
پاسخ:سلام . ممنون . همینه ... عالیه / فقط بین هدف و عملت فاصله ننداز ( پست تعلل در وبلاگ نردبان تغییر )


عطا
ساعت18:56---10 شهريور 1390
سلام من امسال 9600 شدم.درصد بعضی درسام خیلی بالا بود(زبان:100) و بعضی ها هم خیلی پایین بود(فیزیک:10.4) ولی از روزی که نتایج اومد شروع کردم. به نظر شما می تونم رتبه سه رقمی بیارم؟
پاسخ:سلام به شما . عیدت هم مبارک . در جواب به سوالت نمیدونم چی بگم . شاید نخوام چیزی بگم ولی اشاره به خودت می کنم . عطای عزیز من با دیدن اون درصد زبان 100 تو و بدون دونستن رتبه و بقیه درصدهای تو ، در ذهن خودم از تو یه بتی ساختم . یه بتی که استاد زبان هست و اون رو تعمیم دادم به خیلی چیزها .. مثلا ببین طرف که زبانش انقدر فوله پس ببین اختصاصی هاش چقدر قوی هست .( چون پیش خودم فکر می کنم که به اختصاصی هات اصلا بیشتر از عمومی ها و زبان رسیدی ) و حتما رتبه ات رو دو رقمی میبینم . چرا ؟؟؟ به خاطر اینکه تو در یک نقطه ای به نام زبان معرکه عمل کردی و تمام توانایی های خودت رو نشون دادی و کاری کردی که از 100 ها هزار داوطلب هم بر نمیاد ... پس حالا آیا میتونی همون فیزیک و شیمی و عربی و .... رو هم به همین اندازه بالا بکشی ... به همین اندازه هم نه نصف این مقدار .... تو اونوقت 3 رقمی میشی ... همه چیز دست خودت هست . به داشته های خودت تکیه کن ...همون در صد 100 باید برای تو بشه یه رزومه ایده آل از اینکه تو یه جایی تونستی نامبر وان باشی و چرا که نه برای اکثر دروس و کل رتبه ات و آینده کنکور آینده ات !! پس خودت رو یه آدم منحصر به فرد ببین که هر کاری از دستش برمیاد و هدف نزدیک او هست و فقط باید به طرف خیز برداره اصلا 9600 یا 96 هزار مهم نیست . مهم اون خواستنه و تغییره هست که باید هر چه زودتر اعمال بشه


مینو
ساعت14:14---10 شهريور 1390
مرسی از راهنماییهای خوبتون .روز اول فقط 3ساعت خوندم.از امروز شده حتی نیم ساعت هم بیشتر میخونم.ولی به خاطر سفرم نگرانم.در حال حاضر که ساعت خوندنم زیاد نیست.بعدش هم به خاطر سفرم مطالعه ای ندارم.لطفا راهنماییم کنید الان باید چند ساعت درس بخونم ووقتی برگشتم چی کار کنم تا زمان از دست رفته رو جبران کنم؟باید بگم سفرم تفریحی نیستش وبه خاطر بیماری مادرمه.تو رو خدا زود جوابمو بدین.باز هم مرسی
پاسخ:سلام . انشاا... حال مادرتون به زودی خوب بشه . مینو نباید با کنکور حساب دو دو تا چهار تا کرد . این حرف درستی نیست که همه چیز رو تو عدد و رقم ببینیم و بگیم انقدر ساعت اینجوری ... انقدر خوب ... و ... الان ازت یه سوال دارم ... بهت بگن تاریخ کنکور عوض شده و 2 روز دیگه کنکور داری هم روزی 3 ساعت میخونی ؟ اون موقع خودت رو به آب و آتیش نمیزنی ؟ روز اول 3 ساعت خوندی . بقیه اش رو چی کار کردی ؟ موفقیت یه اصل داره و اون هم تمرکز روی هدف هست ... باید از 21 ساعت باقی مونده خودت در جهت اون هدف استفاده کنی و نه چیز دیگه ای ... شاید مشکلی داشتی اشکال نداره اون هم جز هدف هست . اگه اون مشکل کنار بره تو آرامش میگیری و بهتر کار میکنی . پس این سفر هم انگار هست جزئی از تلاش تو برای رسیدن به هدفت . ولی اگه تو اون 21 ساعت 4 ساعت نشستی و فیلم دیدی یا خودت رو با هر سرگرمی دیگه ای مشغول کردی ، اون کار خطاست . الان تا جایی که میتونی بخون . از 24 ساعت خودت بالای 7 ساعت بخون و با این دید که کی گفته که من عقبم ! مگه من دیگران رو دیدم که دارم یکطرفه قضاوت می کنم ! همین نیم ساعتی که داری بیشتر میکنی خودش یعنی یه جهش خوب برای رسیدن به هدفت . نگران نباش ... اگه تونستی نیم ساعتت رو بکنی دو ساعت . اگه تونستی تو راه سفر و در ماشین یا هر وسیله نقلیه ای در اون شرایط 30 تا لغت زبان به خاطر بسپاری اونوقت تو موفق هستی و اون سفر برات آرامش بخش . در راه و در ماشین جای درس خوندن نیست ولی اگه کسی این کار رو بکنه من به تشنه بودنش برای رسیدن به موفقیت ایمان میارم . پس خودت رو نشون بده ... از هر مانعی برای خودت به دیده یه سکوی پرش نگاه کن / خداروشکر کن که اصلا قراره بری سفر چون قراره تو اون اوضاع و شرایط بد از نظر محیط و راحتی و تمرکز و ...تو قدمی به سوی هدفت برداری و این کار میشه پلان بعدی ذهن تو که مینو آدمی هست که از هیچی فرصت میسازع پس مطمئن باش که از 24 ساعت کامل خودت در روزی که کاری نداری میتونی تا 10 ساعت معرکه مطالعه بسازی


مینو
ساعت14:45---9 شهريور 1390
خوشحالم که با شما آشنا شدم.فارغ التحصیلم.به خودم قول داده بودم بعد از کنکور 90حسابی خودمو آماده کنم واسه 91.اما نشد به همون دلایل ذکر شده در مقاله کنکوری های باسابقه!میخوام پزشکی قبول شم .چند روز دیگه یه سفر اجباری پیش رو دارم.اما با راهنماییهای شما میخوام این چند روز رو بخونم.وقتی برگشتم هم ادامه بدم.نگرانم میترسم به مهر ماه بکشه!به نظر شما میتونم با این وضع پزشکی رو جای خوبی قبول شم؟تو رو خدا راهنماییم کنیدوبگید چی کار کنم؟
پاسخ:سلام عید شما مبارک . یه ذره آروم باشید . خوب فارغ التحصیل هستید . عالیه . قول دادین به خودتون که بعد از کنکور 90 شروع کنید اما نکردین ... آفرین مشکلی نیست/// شما نیاز به استراحت و کمی تفریح داشتید .. از الان مگه دیره ؟؟؟ مطمئن باشید که فرصت تک رقمی شدن رو هم دارین ... اصل مطالعه از همین موقع ها شروع میشه ..نترسید و به تاریخ و روز شمار کنکور به دیده ی 2 ماه از دست رفته نگاه کنید ... اعتماد کن به خودت ... این احساسی که الان داری یکم خطرناک هست و راه علاج اون اینه که به خودت از هر راهی که بلدی ثابت کنی که ((مینو نگران نباش ، شروع کنی ... پزشکی هم میشه ... )) اونوقت با خیال آسوده برو سراغ درس و کتاب ... وسواس هایقبل رو هم نداشته باش که از چی بخونم .. چه جوری بخونم .. از کجاش ... کتاب تست هام خوبه یا قدیمی شده و .... اینا همه سسسسسمه . خودت باش ... همون مینویی که روز شماری می کردی تا کنکور 90 با اون همه فراز و نشیب بیاد و بره تا درسن و حسابی از اول تابستون کولاک بخونی !! مگه نمیخواستی ؟؟؟ الان آروم باش تو همون آدمی ... کمال گرا باش و لی کامل گرا نباش ... روزی 12 ساعتت شد 7 ساعت خودت رو سرزنش نکن .. گفتی ساعت 8 شروع می کنم می خونم شد 9:30 نگو دیگه نمیشه و خراب شد و ... تک تک قدم هایی رو که تو این مسیر برمیداری رو حس کن ... حس کن / به چه سمتی هست ... به سمت موفقیت در کنکور .. اگه هست خوشحال باش و خدا رو شکر کن و پر تلاش تر ادامه بده


alla
ساعت10:21---9 شهريور 1390
ini k goftjn man boodamparsalama dige mjkham nabasham!

sarah
ساعت22:18---7 شهريور 1390
salam!man daneshjooye fizik hastam ke ghasde enseraf dadan daram va mikham ke emsal konkoor bedam.lotfan rahnamaeem konid;akhe man hichi nemidoonam az inke baiad chikar konam.....voroodie 85 hastam va kheili az konkoor fasele gereftam.kheili montazere rahnameiatoon hastam.mamnoon....
پاسخ:سلام . اولین کاری که باید بکنید تهیه منابه جدید برای کنکور هست . کتابهای درسی را برای هر سه سال تهیه کنید و بعد کم کم آنها را در حد نگاه چشمی و خواندن چند صفحه از هر کتاب مرور کنید تا با حجم کار آشنا بشین و بعد نگاهی به بودجه بندی سوالات کنکور ( با سرچ گوگل پیدا کنید ) در هر فصل و کتاب بیندازید تا اهمیت هر فصل را بفهمید . این کارها نباید بیشتر از دو روز طول بکشه . مرحله بعدی آماده کردن ذهن برای یک ماراتون بنام کنکور هست . باید سن و سال خود و گذشته رو فراموش کنید . نه احساس ضعف کنید که دوباره از صفر شروع می کنید و نه احساس غرور که تحصیل کرده و پخته تر هستید . با شروع مهر حتما در آزمون قلم چی ثبت نام کنید و طبق بودجه بندی و پیشروی و سرعت مباحث جلو برید . در این زمان هم دروس اختصاصی رو از هر فصل و کتابی که دوست دارین شروع کنید و از جزوه یا کتاب آموزشی مثل گاج سبز و مبتکران و یا در صورت لزوم و احساس ضعف شدید از کلاس کنکور ، درس رو یاد بگیرید و برین سراغ تست های کنکور سراسری تا کم کم بازهم قلق کنکور رو و نحوه تست زنی و شیوه طرح تست برای شما زنده بشه . زمانی که احساس کردین به هر نحوی از نظر روحی و روانی و هم از نظر اطلاعاتی در حال و هوای این روزهای داوطلبان قرار گرفته اید به صورت جدی کار رو شروع کنید . رفتن به کتاب فروشی ها و ورق زندن و دیدن برندهای مختلف کنکور این سالها و شیوه تالیف هر کدام شما رو بیشتر به تفاوت کنکور 85 و این سالهای اخیر نزدیک میکنه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: